• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60604
+
-

ظرفیت  کشاورزی برای توسعه گردشگری همدان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان به درهم‌تنیدگی توسعه گردشگری و بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌هایی همچون مزارع گل محمدی، باغ‌های گردوی تویسرکان، گل‌های شاخه‌بریده، پرورش کروکدیل و انگور ملایر جاذبه‌های چشم‌نواز گردشگری است و باید از این ظرفیت‌ها بهره برد. 

به گزارش ایرنا، منصور رضوانی‌جلال اظهار کرد: ایجاد و توسعه ظرفیت‌های گردشگری فقط برعهده میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری نیست بلکه همه بخش‌ها مانند صنعت، کشاورزی و آموزش استعدادهای خوبی در این زمینه دارند که ناشناخته است. 

وی با اشاره به مزارع گل محمدی، گل‌های شاخه‌بریده و نهالستان‌های گردو در همدان افزود: این بخش از کشاورزی جلوه‌ای زیبا به همدان داده و تماشاگران و گردشگران بسیاری را جذب کرده است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان ادامه داد: گلاب‌گیری صنعتی و سنتی در روستاهای خردمند و گنج‌تپه از دیگر جلوه‌های گردشگری است که قابلیت سرمایه‌گذاری دارد. 

رضوانی‌جلال همچنین به راه‌اندازی مزارع پرورش و تکثیر کروکدیل و زالو در استان اشاره کرد و گفت: این ظرفیت‌ها افزون بر صرفه اقتصادی می‌تواند ابعاد تازه‌ای از گردشگری را برای این منطقه رقم بزند. به گفته وی، برخی از طرح‌های فوق برای نخستین بار در کشور اجرا شده است و جذابیت بصری و شگفتی برای هموطنان دارد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان قابلیت‌های کشاورزی این خطه را فرصت مغتنمی برای توسعه گردشگری دانست و افزود: وقت آن رسیده است که گردشگری کشاورزی به جمع گردشگری فرهنگی، سلامت، غذا و بوم‌گردی اضافه شود. 

رضوانی‌جلال با بیان این‌که جهاد کشاورزی سالانه مجری و پذیرای تورهای آموزشی متنوعی از سراسر کشور است، تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره‌های آموزشی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان دیدن می‌کنند و در رونق گردشگری نقش مهمی دارند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید